Een nieuwe koers voor Zorgpartners
Zorgpartners wil een heldere koers uitstippelen voor de komende vijf jaar, gebaseerd op een objectieve ‘foto’ van de zorg in het eigen werkgebied en de visie van belanghebbenden op de organisatie.
Hoe is het huidige zorgaanbod versus dat van andere aanbieders, wat is de toekomstige ontwikkeling van de zorgvraag in de regio en wat zijn relevante maatschappelijke trends? Deze vragen werden beantwoord in Gupta’s zorgvuldige analyse. Ook brachten we, op basis van een groot aantal interviews, de visie van belanghebbenden in beeld. Dit alles beschreven we in een uitgebreid strategiedocument.
Draagvlak
Het strategiedocument is in twee werksessies met het gehele management besproken en samen met hen vertaald naar de meest relevante strategische thema’s. Die thema’s volgden uit de inzichten in positie en trends, maar uiteraard ook uit de ambitie van de organisatie en ideeën over waar er voor cliënten nog meer waarde kan worden toegevoegd. Door het gezamenlijke proces is er draagvlak gecreëerd voor de gemaakte keuzes en is de visie vol enthousiasme concreet gemaakt en in de praktijk gebracht.